Kuieren voor WATER in Huizenkuiertocht2012-003

Op zaterdag 2 juni 2012 organiseerden vier culinaire bollebozen : Willy en Wim van As en Hanneke en Henk Kooij uit Huizen de Kuiertocht 2012 waarbij de netto-opbrengst bestemd is voor Stichting WATER.

Kuieren in Huizen voor WATER.

Dit viertal heeft ervaring met het organiseren van benefietdiners waarbij de opbrengst voor een goed doel bestemd is.

Zij initiëerden dit jaar de Kuiertocht: een wandeltocht door het oude dorp van Huizen in groepjes van 20 personen aan de hand van een routebeschrijving en aanduidingen van de bezienswaardigheden van Huizen.kuiertocht2012-001
De groepen werden op een aantal adressen in het Oude dorp ontvangen in de tuin van een historisch pand. De bewoners serveerden daar een culinaire dinergang.
Alle dinergangen waren voorbereid door het culinaire viertal; alle locaties waren voorzien van de gerechten en dranken.

De bewoners van de locaties waren meteen erg enthousiast voor het initiatief. Zij zorgden zelf voor hun personeel en voor andere benodigdheden. Elke locatie kreeg drie keer een groep van 20 personen te verwerken. kuiertocht2012-0001

Naast een culinair was het ook een logistiek hoogstandje voor de locaties en voor het uitzetten van de verschillende Kuierroutes.

Het was uitstekend weer op 2 juni voor de Kuiertocht. 120 personen namen deel aan de tocht die startte om 16.00 uur.

kuiertocht2012-002

Zeer geanimeerd vertrokken de groepjes om de beurt vanaf de Nieuwe Kerk. Men liet zich verrassen door de tocht en zeker door de culinaire hapjes die op de locaties werden geserveerd. Het werd een bijzonder gezellige en culinaire middag. Men genoot, zowel de deelnemers, als de mensen op de locaties en de organisatoren.

Rond 20.00 uur waren de deelnemers gearriveerd op de laatste locatie: de grote tuin van de Oude Pastorie. Daar was een afsluitende borrel en werden de overgebleven flessen wijn met veel animo verkocht.

De actie was een groot succes; met veel genoegen kijkt een ieder terug naar deze middag.

Ook financieel is het een groot succes geworden.
Om deel te kunnen nemen aan de tocht betaalde men € 20,-.
Uiteindelijk zijn alle gerechten, dranken , diensten en materialen gesponsord door een flink aantal sponsors. Dat was geweldig. De hele opbrengst komt zo ten goede aan het project. Stichting WATER ontving het prachtige bedrag van € 2.560,-.
Maar dat bleek niet alles te zijn: tijdens de afsluitende borrel bij de Oude Pastorie werd daarbij een anonieme gift ter beschikking gesteld van € 3.000,-; indrukwekkend!

Vervolgens heeft Stichting WATER een aanvraag voor subsidie gedaan bij de gemeente Huizen op grond van de deelverordening voor lokale internationale initiatieven. Dit in het kader van de Milleniumdoelstellingen van de gemeente. Deze aanvraag is gehonoreerd met het maximale bedrag van € 2.000,-.

In het totaal is een bedrag bijeengebracht van € 7.560,-. Een geweldig resultaat. Hiervan kan een waterpomp in het noorden van Ethiopië ruim worden gefinancierd.
Het is de bedoeling dat deze pomp eind 2012 gerealiseerd wordt.

Stichting WATER dankt in de eerste plaats de initiatiefnemers van de Kuiertocht. Daarnaast allen die zich hebben ingezet en/of gesponsord hebben en uiteraard alle deelnemers aan de tocht.
Zoveel enthousiasme en inzet en zo’n geslaagde middag: geweldig.

kuiertocht2012-005

kuiertocht2012-006

kuiertocht2012-004

kuiertocht2012-003